Basballe Shelterplads

Basballe Shelterplads // Mols Bjergevej 8 // 8400 Ebeltoft

En flot og god plads til alle årstider. Pladsens bålhus sikrer mulighed for en god tur, selvom vejret skulle være typisk dansk. Mange sovepladser gør pladsen ideel til store og små grupper. Pladsen ligger i tæt på Mols Bjerge Nationalpark, hvilket giver mulighed for fantastiske naturoplevelser i forbindelse med ens tur.

• Beliggende i Mols Bjerge
  • Bålhus
  • Velholdt
  • Placeret tæt på vej
  • Ingen udsigt

Syddjurs Naturcenters shelterplads er privatejet, og derfor en betalingsplads. Pladsen skal bookes i forvejen på 86 35 28 04 eller info@karpenhoej.dk. Pladsen er utrolig velholdt med mange rigtig gode faciliteter. På pladsen er et bålhus med bord/bænkesæt til ca. 30 personer. Bålhuset er rigtig godt indrettet med bord til alle ens madvarer, samt hems hvis nogen skulle have brug for et hvil. Bålstedet i bålhuset er løftet op i en arbejdsvenlig højde, når der skal laves mad, og den tilhørende rist fungerer rigtig fint.

Udenfor bålhuset er der to bålpladser. Den ene ligger for sig selv, og den anden ligger i forbindelse med de tre shelters. Der er adskillige bænke og bord/bænkesæt ved begge bålpladser. Skulle der være optaget når man ankommer til pladsen, så er den stor nok til, at der kan være mindst to grupper på en gang.

På sheltersiden bærer pladsen også præg af, at det er en privatejet plads. Shelterne er i god stand og renholdte, hvilket desværre ikke er en selvfølge på mange andre pladser. Hver af de tre shelters kan rumme ca. seks personer.

Bag bålhuset ligger en vandpost med frisk vand fra undergrunden.

Shelterpladsen kan varmt anbefales. Det er en af de pladser, der sikrer, at man kan tage på sheltertur året rundt uden at skulle være inkarneret vildmand.

23 4 5