Primitiv overnatningsplads v. “Den Skæve Bane”

Ved Funder v. "Den Skæve Bane" // Harbovad // 8600 Silkeborg

En velplaceret shelterplads med ro og masser af træer. Beliggende på den Jyske Højderyg, klos op af naturstien “Den Skæve Bane”. Svær at finde fra omkringliggende veje.

• Isoleret beliggenhed
  • Solide faciliteter
  • Spændende historie
  • Kun een shelter
  • Svær at finde

Med fraværende skiltning og ad bakkede veje, kan det være svært at finde shelterens placering, hvis man ankommer via de omkringliggende veje. Bedste råd vil være at følge det gamle jernbanespor “Den Skæve Bane”, til det omtrentlige adressepunkt, angivet i Shelter-app’en.

Da “Den Skæve Bane” ligger op af shelterpladsen, er gæster i form af motionister og vandrere ikke et sjældent syn. Nogle går bare forbi, mens andre slukker tørsten med vand fra brønden.

På pladsen findes en enkel shelter med plads til 8 mand, et solidt bord/bænkesæt og et velholdt muldtoilet. Bålpladsen er hævet og med tilhørende stativ til madlavning – en enkel og lækker løsning. Et stenkast fra pumpebrønden findes læhytten til brænde. Brønden er okkerramt, men vandet koldt og velsmagende. Der er desuden masser af plads til eventuelle telte.

Langs “Den Skæve Bane” vokser der både vilde jordbær og skovsyre.

den skæve - 2 den skæve - 3

den skæve - 4 den skæve - 5