Moesgaard Strand

Moesgaard strand shelter // Strandskovvej 10 // 8270 Højbjerg

Lille hyggelig shelter tæt ved Aarhus og Moesgård strand. Ligger i læ i skoven, i en lille hyggelig lysning. Virkelig gode toiletforhold og fint bålsted. Mulighed for offentlig transport til pladsen.

• Let adgang fra Aarhus
  • Gode naturfaciliteter
  • Gode toilet- og bålforhold
  • Lille plads
  • Populær plads

Parkerer man på den lille parkeringsplads på højre hånd efter toiletbygningen, går man herfra via en sti forbi toiletbygningen og ind i skoven, hvor der på venstre hånd ligger en lysning. I den modsatte ende af lysningen ligger shelteren på venstre hånd.

Shelteren er en lille fin (6 personers) shelter som ligger hyggeligt i læ i skoven. Den ligger dog i et offentligt område, så den er stadig mindre privat end de fleste shelterpladser. Pladsen er desuden placeret således at man kan komme dertil via offentlig transport og cykel fra Aarhus. Dette gør shelteren let tilgængelig og meget velbesøgt.

Bålpladsen er simpel og uden siddepladser. Der er dog nogle store sten og et bord-bænke sæt man kan sidde ved. Der er skraldespand og rigtig gode toiletforhold som er åbne fra 1. april til 1. oktober, med træk/slip og varmt vand.

Shelteren kan også bruges som base for nogle gode naturoplevelser. Der er naturligvis Moesgård strand hvor man kan bade, fiske eller UV-jage. I sensommer/efterår kan man også finde svampe i strandskoven, som både har kantareller, pigsvampe, trompetsvampe og mange andre gode spisesvampe. Der er også et rigt dyreliv i skoven, hvor man kan være heldig at se råvildt.

2016-06-13 20.53.292016-06-13 20.53.02

2016-06-13 21.10.36 2016-06-13 21.12.12