Hvinningdal grusgrav

Hvinningdal grusgrav // Jordkærvej 1 // 8600 Silkeborg

En hyggelig lille shelterplads med afgrænset bålplads. Pladsen ligger i en landskabsfordybning som giver en indelukkethed og skøn naturfornemmelse. De to shelters på pladsen er almindelige af udformning og i fin stand. Pladsen indeholder alle de faciliteter man kunne ønske sig.

• Smuk natur
  • Gode læforhold
  • Gode toilet- og bålforhold
  • Ingen udsigt
  • Ingen nærliggende indkøbsmuligheder
  • Tæt på tung trafik

Pladsen er lidt svær at finde da den ligger lidt inde i grusgraven, men det er muligt at parkere ca. 200 m fra pladsen. Adgangsforholdene var dårlige ift. væltede træer på dagen (d. 24 februar 2017). Pladsen har gode læforhold, da den ligger i bunden af en grusgrav.

På pladsen findes to shelters der hver kan huse ca. 6 personer. Shelters er placeret med fronten ud mod bålpladsen og indgangen ligger i læ fra vinden. Der er en god afstand fra shelters til bålpladsen, så der er ingen røgpåvirkning. Bålpladsen er indrammet af store træstammer der giver mulighed for siddepladser rundt om bålstedet. Til pladsen findes et stort brændeskur med kløvet brænde.

I pladsens yderområde findes et simpelt og traditionelt skurtoilet. Der var fyldt op med toiletpapir ved ankomst til pladsen. Tæt ved parkeringspladsen (indgang til pladsen) findes der en vandhane hvor der er fri mulighed for at hente vand.
20170325_080226 20170325_080349

20170325_09541520170325_080157