Hammer Bakker

Hammer Bakker // Møgelmosevej // 9310 Vodskov

Stor og populær shelterplads med plads til flere grupper på samme tid. Flotte og idylliske omgivelser med mange forskellige bær og svampe på de rette årstider.

• Store, solide sheltere
  • Alsidigt område
  • Let tilgængeligt
  • Meget populær
  • Mange forbipasserende

Shelterpladsen ligger i et fantastisk område med rigtig gode vandre- og mountainbikeruter. Der er mulighed for at samle tilbehør til maden i skoven, dette i form af flere slags skovbær og svampe af forskellig art – bl.a. kantareller.

Der er tre forskellige sheltertyper tilknyttet Hammer Bakker. De første to typer ligger på samme område. På dette område findes tørkloset, gammeldags vandpumpe, fire sheltere og to bålpladser. Den ene bålplads med tilhørende bålhus.

De to mindste sheltere på pladsen kan huse ca. fire personer stk, og har desuden skydedør, så det er muligt at lukke helt af under dårligt vejr.
De to andre sheltere er af den mere normale type af store bjælker og med åbning i midten. Disse har plads til ca. otte personer pr. stk.

Afsides og gemt af træer, (ca 50 meter fra de andre sheltere), ligger yderligere en shelterplads. Denne plads består af tre tætbyggede sheltere, der vender ind mod en bålplads med bænke. Der er på denne plads læ uanset vindretning. Af yderligere faciliteter kan nævnes stenovn, bord-/bænkesæt og brændeskur.
Shelterne har lavtliggende bund og højt til loftet, hvilket gør dem meget åbne i forhold til andre sheltere. Der er plads til ca. otte personer i hver shelter.

Shelterpladsen er uanset vejr anbefalelsesværdig. Derudover er den let at finde, og indeholdende mange forskellige faciliteter. Pladsen er derfor et besøg værd for både nybegynderne og det erfarne shelterfolk.

HB - billede 1 HB - billede 2 HB - billede 3 HB - billede 4 HB - billede 6HB - billede 5

2 kommentarer

1. Stefan Dines
    6. juni 2019 at 11:35