Fur, Rødstenen

Fur, Rødstenen // Rødstenvej 1A // 7884 Fur

Denne lækre plads ligger på nordsiden af Fur. Frisk vand fra en hane på pladsen, fine sheltere, god rist ved bål, bordbænkesæt og 200 meter til toilet.

• Vandpost
  • Flot natur
  • Stor grillrist
  • Toilet
  • Ingen brænde

Pladsen ligger i en mindre lavning der både giver fin læ og samtidig ikke ødelægger en god udsigt over markerne og Limfjorden. Der er to sheltere på pladsen med små åbninger, hvilket kan begrænse antallet af personer på pladsen. De to sheltere er placeret med en tilpas spredning fra hinanden. Der er desuden et fint bålsted med en hæve/sænke rist, så madlavning er en leg.

Da pladsen ligger for enden af en grusvej skal parkeringspladserne ved ”Rødstenen” ca. 150 mtr. væk benyttes. Der er et lille simpelt sted til brænde, men på datoen for besøget var der ikke brænde til stede. Det var foreslået at købe brænde i Nederby. Der er desuden en vandpost med frisk vand og et bordbænkesæt til hver af shelter. Der skulle desuden etableret et offentligt toilet 200 m fra pladsen. En lækker shelterplads i skøn natur, med højt græs og udsigt over Limfjorden.

2015-07-22 13.06.16

2015-07-22 13.10.33 2015-07-22 13.10.29